Passager skælder stewardesse ud ved check-in – hun svarer med 6 ord, som får ham ned på jorden

“Kunden har altid ret” er et klassisk mantra, som selvfølgelig kan have sin berettigelse til tider – men som nogle personager desværre har en tendens til at misbruge på det skammeligste.

Hvis man har arbejdet i servicebranchen, ved man, hvad jeg taler om. For der er nemlig nogle personer, som er af den overbevisning, at de er bedre end andre, eller sågar vigtigere, og derfor forlanger de alt mellem himmel og jord og vil gå langt for at få trumfet deres vilje igennem.

Følgende fiktive historie handler om en kvinde, der arbejder i en lufthavn ved check-in. Den viser til perfektion, hvordan man håndterer denne slags personer bedst muligt. Hendes håndtering af en vred passager lukkede virkelig munden på ham – og det geniale svar fik mig til at skraldgrine!

Læs historien her og tøv ikke et sekund med at dele den videre, hvis du også mener, at hendes håndtering var genial!

Et fuldt booket fly blev aflyst i lufthavnen. En enlig stewardesse fra flyselskabet tog sig af en lang kø af rejsende, som ventede på at ombooke deres flyvninger.

Pludselig presser en vred passager sig vej gennem folkemængden og frem til servicedisken. Han smider sin billet på disken, og siger:

“Jeg SKAL med næste fly, og det SKAL være på første klasse.”

“Jeg beklager. Jeg vil hellere end gerne hjælpe dig, men jeg er nødt til at hjælpe de andre i køen først. Så kan vi finde ud af en løsning sammen,” sagde stewardessen venligt.

Den vrede passager var ikke overbevist. Han spurgte højlydt, så alle de andre rejsende bag ham kunne høre: “VED DU OVERHOVEDET, HVEM JEG ER?”

Uden tøven trak stewardessen på smilebåndet, og greb hurtigt fat i mikrofonen til højtalleranlægget:

“Må jeg venligst bede om jeres opmærksomhed“, indledte hun, og hendes stemme gav et ekko i hele terminalen. “Vi har en passager her ved gate 14, som ikke ved, hvem han er. Hvis nogen genkender manden, og kan hjælpe os med med at identificere ham, så kom til gate 14.”

Mens folkemængden i køen bag manden grinte hysterisk, stirrede manden som en vanvittig på stewardessen og råbte “Gå ad helvede til!”

Hun smilede igen, og svarede, “Jeg beklager, men det må også vente.”

Tøv ikke med at dele historien, hvis kvindens svar på tiltale gav dig et smil på læben!